marți, 25 octombrie 2011

Dacia 500 Lastun


Dacia 500 Lăstun este un autoturism românesc de mici dimensiuni, fabricat între anii 1988 si 1991 la Timișoara. Denumirea acestuia provine de la numele păsării "lăstun". Produc?ia a avut loc la fosta uzina Tehno-metal din Timișoara, devenita ulterior Întreprinderea de Autoturisme Timișoara, iar primul lot de autoturisme a fost pus în vânzare în ianuarie 1989.

Producător:Întreprinderea de Autoturisme Timișoara
Companie: Dacia
Produc?ia: 1988–1991
Asamblat în: Timișoara
Clasa: mini
Tip caroserie: hatchback cu 3 uși
Motorizare: 499 cmc, 2 cilindri
Tip transmisie: manuala cu 4 viteze
Ampatament: 1915 mm
Lungimea: 2950 mm
Lățimea: 1410 mm
Înalaimea: 1352 mm
Greutatea: 590 kg

Conceptul inițial prevedea un autoturism economic pentru transportul urban cu o capacitate maxima de 2+2 persoane (2 adulți și 2 copii), un consum mic de pâna la 3 litri/100 km ?i o viteza maxima de 70 km/h. Motorul în patru timpi care echipa modelul Lăstun avea 2 cilindri paraleli verticali, 499 cc, 22,5 CP ?i un consum de 3,3 l/100 km în regim constant, respectiv de 4,5 l/100 km în ciclu urban. Amplasarea era transversala deasupra pun?ii fa?a, iar răcirea se făcea cu aer printr-o elice antrenata de motor. Acesta era o crea?ie a inginerilor de la Institutul de Motoare Termice București. Cutia de viteze era manuala, cu patru trepte, iar schimbătorul de viteze era amplasat la volan (precum la modelele Trabant). Tracțiunea era pe fa?a, iar toate frânele erau cu tamburi. Era echipat cu pneuri de dimensiuni 125 SR 12 și jante de 3,5 țoli. Viteza maxima de deplasare era de 106 km/h

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More