marți, 25 octombrie 2011

BMW 328 an 1936-1940

BMW 328

BMW 328 a fost o mașină sportivă construită de BMW între 1936 și 1940, concepută de Fritz Fiedler. A fost foarte prețuită la timpul ei pentru performanta și controlul oferit. Mașina a câștigat multe concursuri printre care si prestigiosul Mille Miglia. A mai câștigat si RAC Rally în 1939 și a ieșit pe locul cinci la general (prima din clasa ei) la cursa Le Mans 24 de ore din 1939.

Dupa cel de al doilea război mondial, reprezentanți englezi al Bristol Aeroplane Company si al companiei Frazer Nash au luat un 328 Mille Miglia (deghizat ca un Frazer Nash) și planurile tehnice ale masinii din fabrica BMW bombardată. Fiedler, inginerul BMW, a fost convins să vină și el. Cei de la Bristol Cars urmau să construiască mașini complete, numite Bristols, și de asemenea trebuiau sa furnizeze motoare către Frazer Nash pentru toate mașinile lor de după război. Prima mașina Bristol, 400, a fost bazată în mare parte pe planurile BMW. Acest motor Bristol a fost o opțiune comună pe mașinile AC cars, înainte de Cobra.



Detalii
Motor: drept-6 OHV (lumina chiulasa din aliaj)
Cilindrii: 1.971cc (1971 L, cu 120.3 in), (66mm) au fost suportate x 96mm stronke)
Rata de compresie: 7,5: 1
RSS Carburant: 3 Solex 30 JF carburator downdraft
Putere: 59 kw, 79c.p., 5000rpm
Capacitate de combustibil: 50L
De răcire: pompa (7.5L de apa)
Transmisiune: 4-viteză
Sasiu: Aluminiu corp şi oţel cadru, in scara
Suspensie faţă: ax din leagăn cu arcuri lamelare transversale
Suspensie spate: ax vii cu arcuri
Amortizoare: amortizoare hidraulice
Sistem de frânare: 280 mm diametrul de frâne hidraulice cu valţuri
Ampatament: 2.400 mm
Track: 1153 mm / 1220 mm
Dimensiuni exterioare: 3900 mm × 1550 mm × 1400 mm
Greutate: 830 kg
Viteza maxima: 150 km / h (93 mph)


English

The BMW 328 is a sports car made by BMW between 1936 and 1940, with the body design credited to Peter Szymanowski, who became BMW chief of design after World War II (although technically the car was designed by Fritz Fiedler). It featured many advanced features for its time, such as a tubular space frame and a hemispherical combustion chamber engine.

Detail
Engime: straight-6 ohv (light alloy cylinder head)
Displacement: 1.971cc (1971 L; 120.3 cu in),(66mm) bore x 96mm stronke)
Compression ratio: 7,5: 1
Fuel Feed: 3 solex 30 JF downdraft carburetor
Power: 59 kw, 79hp, 5000rpm
Fuel Capacity: 50L
Cooling: pump (7.5L water)
Transmission: 4-speed
Chassis: Aluminum body and steel ladder frame
Suspension front: swing axle with transverse leaf springs
Suspension rear: live axle with leaf springs
Shock absorbers: Hydraulic shock absorbers
Brakes: 280 mm diameter hydraulic drum brakes
Wheelbase: 2,400 mm
Track: 1,153 mm /1,220 mm
External dimensions: 3,900 mm × 1,550 mm × 1,400 mm
Unloaded weight: 830 kg
Top speed: 150 km/h (93 mph)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More