marți, 25 octombrie 2011

BMW 501/502 an 1952 - 1961

BMW 501
Din cauza pierderii fabricii de la Eisenach, a fost foarte greu pentru BMW să-şi croiască un nou început după război. Abia în 1951 BMW a prezentat un nou model la salonul auto de la Frankfurt: 501. Supranumit şi "îngerul baroc" din cauza linilor curbe ale caroseriei, acesta a oferea o multitudine de rafinamente inginereşti. Şasiul foarte docil a fost aplaudat. Chiar şi transmisia, care avea plasat schimbătorul pe coloana de direcţie, oferea ceva nou: în loc să fie ataşată direct motorului, cutia de viteze cu patru trepte complet sincronizate, era situata sub scaunele faţă, şi era conectată la propulsor prin intermediul unui ax articulat. Acest aranjament avea avantajul de a permite crearea unei suspensii motor foarte rafinată. Motorul cu şase cilindrii, o versiune modificată a celui de pe 326, dezvolta 65 CP şi se comporta exemplar, excelând prin rafinament în 501.

Trei ani mai târziu, "îngerul baroc" a creat senzaţie: când BMW 502 a debutat la salonul auto de la Geneva, jBMW 502 jurnaliştii au primit cu un entuziasm nedisimulat primul motor din aliaj uşor din lume pe o maşină de serie şi primul motor în opt cilindrii de după război.

  • Model: BMW 501 (1952-1954)
  • motor: Sechszylinder-Reihenmotor
  • Cilindri: 1971 cc
  • Alezaj x cursa: 66 × 96 mm
  • Putere: 48 kW
  • 1/min: 4400
  • Cuplu maxim Nm la 1/min 129 (13,2 mkg) la 2000
  • Rata de compresie: 6,8: 1
  • Supapa de control: barele de protecţie şi rocker braţul
  • Sistemul de răcire: pompa, 10 l de apă
  • Ecartament faţă / spate: 1322/1408 mm
  • Ampatament: 2835 mm
  • Dimensiunea cauciucului: 6.40-15 "
  • Dimensiuni L × W x H: 4730 × 1780 × 1530 mm
  • Greutate: 1340 kg
  • Viteză maximă: 135 kmh
  • Preţ: 15150.00 DM
BMW 502
  • Model: BMW 502 (1954-1961)
  • motor: Achtzylinder-V-Motor
  • Cilintru: 2580 cm³
  • Alezaj x cursa: 74 × 75 mm
  • Putere: 74 kW
  • 1/min: 4800
  • Cuplu maxim Nm la 1/min: 180 Nm (18,4 mkp) bei 2500
  • Rata de compresie: 7,0 : 1
  • Supapa de control: barele de protecţie şi rocker braţul
  • Sistemul de răcire: pompa, 10 l de apă
  • Ecartament faţă / spate: 1330/1416 mm
  • Ampatament: 2835 mm
  • Dimensiunea cauciucului: 6.40-15 "
  • Dimensiuni L × W x H: 4730 × 1780 × 1530 mm
  • Greutate: 1440 kg
  • Viteză maximă: 160 km/h
  • Preţ: 17.450,00 DM
====================================================================
BMW 501
English

Because loss of Eisenach factory was very difficult for BMW to carve a new beginning after the war. Only in 1951 BMW introduced a new model at the Frankfurt Motor Show: 501. Called "baroque angel" because the body's curves, it has provided a wealth of engineering refinements. The chassis was applauded very docile. Even the transmission, which was placed on the steering column switch, offering something new: instead of being attached directly to the engine, gearbox fully synchronized four-speed, was located under the front seats, and was connected to the propeller shaft through an articulated . This arrangement had the advantage of allowing the creation of a very refined engine suspension. Six-cylinder engine, a modified version of the 326, 65 bhp and behaved, majoring in refinement 501.

Three years later, "baroque angel" created a sensation: the BMW 502 debuted at the Geneva Motor Show, jBMW 502 journalists received with undisguised enthusiasm alloy first engine in the world on a production car and the first engine eight cylinders after the war.


  • The Car: BMW 501 (1952-1954)
  • Engine: Sechszylinder-Reihenmotor
  • Cilintru: 1971 cc
  • Bore x stroke: 66 x 96 mm
  • Power: 48 kW
  • 1/min: 4400
  • Max torque 129 Nm at 1/min (13.2 mkg) at 2000
  • Compression ratio: 6.8: 1
  • Control valve: bumpers and rocker arm
  • Cooling system: pump, 10 l of water
  • Track front / rear: 1322/1408 mm
  • Wheelbase: 2835 mm
  • Tire size: 6.40-15 "
  • Dimensions L x W x H: 4730 × 1780 × 1530 mm
  • Weight: 1340 kg
  • Maximum speed: 135 kmh
  • Price: 15150.00 DM
BMW 502
  • The Cars: BMW 502 (1954-1961)
  • Engine: V-Motor-Achtzylinder
  • Cilintru: 2580 cm ³
  • Bore x stroke: 74 × 75 mm
  • Power: 74 kW
  • 1/min: 4800
  • Torque Nm at 1/min 180 Nm (18.4 MKP) drink 2500
  • Compression ratio: 7.0: 1
  • Control valve: bumpers and rocker arm
  • Cooling system: pump, 10 l of water
  • Track front / rear: 1330/1416 mm
  • Wheelbase: 2835 mm
  • Tire size: 6.40-15 "
  • Dimensions L x W x H: 4730 × 1780 × 1530 mm
  • Weight: 1440 kg
  • Maximum speed: 160 km / h
  • Price: 17450.00 DM

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More